Ȋncepând cu luna mai 2013, politica ANAF s-a modificat cu privire la angajarea răspunderii solitare a cumpărătorilor de imobile, creând un precedent periculos.

Un punct de vedere care intră ȋn categoria erorilor ȋn contenciosul fiscal este cel legat de controlul fiscal, care are ca rezultat un act administrativ, ȋn cazul de faţă un raport justificativ necomunicat CUMPĂRĂTORULUI, pe baza căruia se emite o decizie fiscală. Aceasta nu ȋnseamnă că statul nu ar avea dreptul la un control fiscal sau că instanţa ar anula inspecţia fiscală şi contribuabilul scapă fără să-şi plătească taxele sau impozitele ce-i revin.

Actul administrativ fiscal are o realitate fiscală diferită.  Contestaţia la Direcţie şi instanţă au rolul de a anula acea realitate fiscală eronată, dar nu şi anularea dreptului statului de a revizui realitatea fiscală ca urmare a controlului fiscal şi emiterea unei noi decizii de impunere.

Prin anularea actului administrativ, ȋn sensul şi aplicarea art. 216 alin. 3, se respectă controlul de legalitate, ȋndreptând o eroare a actului administrativ cu privire la starea de fapt şi respectarea procedurii. Ȋn acest sens, se protejează dreptul şi se arată grijă pentru averea contribuabilului, care nu trebuie să plătească mai mult decât este necesar legal.

ANAF, ȋn ciuda promisiunilor televizate, a demarat o nouă etapă de ȋnăsprire a metodelor de colectare a TVA la tranzacţiile imobiliare. La Sibiu, au fost trimise CUMPĂRĂTORILOR primele invitaţii pentru ridicarea Notificării de deschidere a procedurii de angajare a răspunderii solidare, ȋn baza art. 27 alin. 2 lit. a) din Codul de procedură fiscală:

Cititi intregul articol pe juridice.ro

Sursa: www.juridice.ro

Pentru a lasa un comentariu va rugam sa va inregistrati